Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

RedStar met eigen merk Red Desire nu ook online bij AH

Tholen - Sinds deze week zijn de Red Desire mini-pruim trostomaten van RedStar onder eigen naam ook online verkrijgbaar bij Albert Heijn. Het is een nieuwe stap van het tomatenteelt- en afzetbedrijf op de 'moeilijke Nederlandse markt', nadat vorig jaar de trostomaten van RedStar al onder AH-huismerk in het schap verschenen. 


Foto: Red Desire, 'NIEUW' bij Albert Heijn online voor 2 euro per 200 gram.

Logische vervolgstap
Door in zee te gaan met Albert Heijn kreeg RedStar vorig jaar juni al de kans een groep Nederlandse consumenten aan zich te binden, die het bedrijf naar eigen zeggen door grote concurrentie van goedkopere tomatensoorten maar moeilijk kon bereiken met de RedStar-tomaten uit het hogere segment. Directeur Henri Lambriex sprak destijds in het Financieel Dagblad al van 'een doorbraak'.

De nieuwe stap, online gaan, is daarop volgens RedStar 'een logisch gevolg'. "Ons doel was en is om meer mensen van onze tomaten te laten genieten."

In De Lier zijn ze blij dat er al 'een sterke en goede samenwerking met Albert Heijn en Bakker Barendrecht is'. Na in zee te zijn gegaan met de supermarkt, is er een omzetstijging te zien in zowel supermarkt als groothandel. "Steeds meer mensen weten onze tomaatjes te vinden, waarbij vooral restaurants ook de luxe tomaten weten te waarderen. Wij doen ons uiterste best om de groei bij te benen door extra te produceren."

Oog voor product én verpakking
De verpakking, volledig recyclebaar, werd speciaal ontwikkeld voor Red Desire. "Red Desire is onze premium snacktomaat die uniek is door haar dieprode kleur, haar bijzonder vorm en wordt verkocht aan de tros. Dit om haar een extra zoete smaak mee te geven.

Natuurlijk vinden wij het ook belangrijk om de hoeveelheid plastic te reduceren. Bij het ontwikkelen van nieuwe verpakkingen is het een van de belangrijkste eisen. Bij natuurlijke tomaten hoort ook veel liefde voor de natuur. Dat geldt niet alleen voor wat in de verpakking zit, maar ook de verpakking zelf." 

Brexit
Van anticiperen met deze stap op een eventuele Brexit en mogelijk lastigere afzet op het Verenigd Koninkrijk is geen sprake. "De liefde voor tomaten in Engeland is sterker dan Brexit. Wij vertrouwen in een goede toekomst."

Voor meer informatie:
RedStar
[email protected]    
www.redstar.nl