Tholen – De top drie in AGF was al enige tijd geleden bekend gemaakt. De volgorde daarvan werd gisteren duidelijk. Lidl behaalt wederom het hoogste rapportcijfer voor hun AGF-afdeling en blijft nummer 1. GfK moet daarvoor de rapportcijfers in honderdsten achter de komma uitdrukken. Nettorama volgt Lidl namelijk op de voet met een cijfer dat slechts 0,03 lager ligt. Albert Heijn is nummer 3 in de klas van AGF met een rapportcijfer van 7,33. Dat maakte onderzoeksdirecteur Joop Holla van GfK en vakblad Distrifood gisteren bekend tijdens de feestelijke uitreiking.
Er waren dit jaar geen verrassingen in AGF-vers. De top 5 is hetzelfde als vorig jaar. Boni handhaaft zich op de vierde plek, Jan Linders op de vijfde. Opvallend is dat het gemiddelde cijfer van deze twee supermarkten alsook van Albert Heijn lager was dan in 2018. Gemiddeld kregen AGF-afdelingen van de supers een iets lagere waardering dan vorig jaar: 7,28. In 2018 lag het gemiddelde op 7,30. Distrifood noemt dat een opmerkelijke ontwikkeling.
De rapportcijfers in het GfK Versrapport worden berekend op basis van consumentenonderzoek. Emté is dit keer niet opgenomen in het rapport, voor Spar was het aantal waarnemingen te weinig om op te kunnen nemen.
Klik hier voor het artikel van Distrifood
In komende Primeur 9 een interview met onderzoeksdirecteur Joop Holla van GfK over het versrapport en de opkomst van Lidl in AGF.
Bron: Distrifood