Van maart tot en met oktober zijn de oranje paprika’s van Nederlandse bodem weer volop verkrijgbaar. Om consument en retail te informeren over deze smakelijke maar vooral ook supergezonde vruchtgroente wordt jaarlijks een promotieplan opgesteld door de kwekers verenigd in de Oranje Paprikavereniging (OPV).
Tijdens de recent gehouden jaarvergadering zette de OPV Karin Barendse in het zonnetje. "De afgelopen 22 jaar is zij het aanspreekpunt geweest en heeft zich met veel enthousiasme en inzet hard gemaakt om de oranje paprika te promoten. Winkeldemo’s, de Floriade, Keukenhof, AGF beurs, Kom in de Kas, samenwerking met retailers, AGF handelsbedrijven en speciaalzaken, 100%NL zijn een greep uit de activiteiten. Maar ook heeft zij waardevolle contacten gelegd met artsen, opticiens en diëtisten."
Karin kreeg een bloemetje als dan voor haar inzet nu zij haar loopbaan een andere wending gaat geven.
OPV bedankt Karin Barendse voor haar inzet en wenst haar succes met haar nieuwe baan.
Voor het huidige teeltseizoen is de OPV een samenwerking aangegaan met de Hippe Vegetariër. Het gezicht hierachter is Isabel Boerman van de meest invloedrijke vegetarische blog van Nederland en initiatiefnemer van de Nationale Week Zonder Vlees.
Centraal in het promotieplan staat samenwerking met influencers om alle lekkere maar ook gezonde aspecten van de oranje paprika voor het voetlicht te brengen en om consumenten te inspireren met originele recepten. Door de zoete en sappige smaak is deze vrucht zowel bij jong als bij oud populair en komt de oranje paprika in veel recepten tot zijn recht. Naast de inzet van influencers zal er ook een PR campagne gestart worden.