Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Terugblik event: Marketing in de agrosector

Krappe arbeidsmarkt maar hoe toch toekomstige werknemers trekken?

Hoe kunnen we het imago van de sector boosten om jongeren enthousiast te krijgen voor een groene carrière? Hoe creëren we met aansprekende arbeidsmarktcommunicatie een aantrekkelijk werkgeversmerk? Meer dan 40 ondernemers, docenten en studenten bogen zich over deze vraagstukken tijdens het event 'Marketing in de agrosector'.

In het eerste gedeelte van het event vonden er diepte-interviews plaats tussen ondernemers en studenten. De ondernemers vroegen de studenten van het Citaverde College, een school die bedrijfsopleidingen aanbiedt voor onder andere de agrarische sector, wat zij belangrijk vinden in een nieuwe baan of stageplek en via welke wegen zij het best bereikt kunnen worden. De studenten hadden het hart op de tong liggen waardoor de groepsinterviews zeer waardevol bleken voor de aanwezige ondernemers.

Enkele opgedane inzichten
Studenten gaven aan dat zij het best te bereiken zijn via hun persoonlijk netwerk en social media kanalen als Instagram, YouTube, Snapchat en Facebook. Studenten zijn op zoek naar een (moderne) werkomgeving waar ze plezier hebben, waar er aandacht voor hen is en waar zich verder kunnen ontwikkelen.

Nadat de ondernemers goed kennis hadden gemaakt met de doelgroep, verzorgden enkele gastsprekers een presentatie vol met marketingtips en twee interessante workshops. Deelnemers ontvingen eveneens de praktische handboeken: '15 marketing- en social media tips' en 'Werkgeversmerk en arbeidsmarktcommunicatie'. Ze leerden hoe je een aantrekkelijk werkgeversmerk creëert, waarmaakt en behoudt en ontvingen een handboek met direct toepasbare marketingtips.

AgroLeeft heeft als doelstelling om het imago van de agrosector te boosten. Dit moet jongeren stimuleren om voor een loopbaan in de agrosector te kiezen. "Wij vinden het de verantwoordelijkheid van iedere onderneming om een steentje bij te dragen in dit proces. Door de arbeidskrapte in onze sector hebben de meeste bedrijven inmiddels door, dat ze zich aan de buitenwereld (en aan de arbeidsmarkt) moeten gaan laten zien. Vaak blijven ze echter op de volgende punten steken: 'Hoe doe ik dat dan en hoe maak ik hier tijd voor?'" Tijdens dit marketing event werden deze twee vragen beantwoord.

Bron: Agroleeft

Publicatiedatum: