Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Asperge'-advertentie in 10 bladen verschenen

De advertentie "Hollandse asperges met een romige crème van moderne slavernij", bedoeld om de consument bewust te maken van uitbuiting, is uiteindelijk in 10 bladen verschenen. Dat blijkt uit het antwoord van minister Kamp van Sociale Zaken en Werkgelegenheid op vragen vanuit de Tweede Kamer.

Kamp had het bureau dat de campagne in opdracht van zijn ministerie uitvoerde op 2 december 2011 opdracht gegeven om alle nog niet geplaatste advertenties direct stop te zetten. Desondanks is de advertentie in de meest recente uitgave van het tijdschrift Glossy van januari 2012 geplaatst. Kamp was daarover niet geïnformeerd en heeft het bureau daar op aangesproken.

De advertentie is in 10 bladen verschenen: Aktueel Man, Elle Eten, Glossy, Quote, Red, TrosKompas, TVKrant, Vriendin, Weekend, Groenten & Fruit Aktueel en Nieuwe Oogst. Er komen geen advertenties meer. De campagne heeft in totaal 79.490 euro gekost. Er is geen effectonderzoek gedaan naar de campagne, mede omdat de campagne vroegtijdig is stopgezet.

bron: Ministerie van SZW, 09/02/12 
Publicatiedatum: