Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Social Media gebruik onder telers en tuinders stijgt

Social Media is in opmars in agrarisch Nederland. 48% van de land- en tuinbouwers maakt gebruik van sociale netwerken, vorig jaar was dat nog 40%. YouTube, Hyves en Facebook zijn het populairst. Dat blijkt uit online onderzoek van AgriDirect onder 500 agrarische ondernemers.

Melkveehouders zijn het actiefst op Social Media; 51% van hen is er regelmatig te vinden. Bij varkens- en pluimveehouders ligt dit met 41% een stuk lager.

Facebook in de lift

Een jaar geleden waren telers en tuinders nog niet zo te porren voor Facebook. 11% van de Social Media gebruikers was destijds op dit platform te vinden. Nu zegt 37% van de agrariërs, die actief zijn op Social Media, Facebook te gebruiken. YouTube en Hyves blijven populair, maar ook Twitter en LinkedIn timmeren aan de weg bij deze groep.

Belangrijke informatiebron

Voor land- en tuinbouwers vormt Social Media een belangrijke bron van informatie over benodigdheden en machines voor het bedrijf. Driekwart van de agrarische Social Media gebruikers geeft aan op deze manier nieuws over dergelijke producten in de gaten te houden. Daarnaast wil 19% informatie van leveranciers ontvangen via Social Media.

Circa 500 agrarische ondernemers vulden in november de enquête in over het gebruik van Social Media en andere online communicatietools. In oktober 2010 deed AgriDirect vergelijkbaar onderzoek onder bijna 400 telers en tuinders.
Publicatiedatum: