Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Foodtrend: Consument wil voedsel van dichtbij

De gevolgen van de vergrijzing in Europa beginnen steeds dieper door te dringen tot de strategen van de grootste Foodfabrikanten. Het Britse bureau Innova Market Insights heeft deze en negen andere belangrijke trends op een rijtje gezet. Wie recente cijfers heeft gezien van het aantal AOW'ers dat er in Nederland komend jaar bijkomt, zal niet kunnen ontkennen dat de lang aangekondigde vergrijzing nu momentum krijgt. En met een veranderende bevolkingssamenstelling volgen ook andere consumptiepatronen. Het Britse bureau Innova Market Insights doet onderzoek naar deze ontwikkelingen en signaleert een tiental belangrijke trends. Een overzicht inclusief korte toelichting:

1. Puur
Puur, oftewel natuurlijke producten, worden volgens het onderzoeksbureau de standaard in de markt. De vergrijzende consument verwacht dat producten puur, eerlijk en authentiek zijn, al blijft arbitrair wat daar nu precies onder verstaan wordt. Consumenten blijven zoeken naar producten die deze elementen als toegevoegde waarde kunnen leveren.

2. Duurzaam
Bedrijven zullen steeds vaker duurzaam gaan werken, zowel in de productie, het gebruik van grondstoffen en de verwerking van afval. De focus ligt op het terugdringen van CO2-uitstoot en het gebruik van recyclebare verpakkingen. Ook komt er meer aandacht voor de toevoeging van gezonde ingrediƫnten en voeding met een functionele toevoeging, denk aan boter die cholesterol verlagend werkt.

3. Locatie
Het belang dat consumenten hechten aan de herkomst van voedsel wordt groter dan ooit. De consument maakt zich zorgen over vervoer van eten over lange afstanden en heeft meer vertrouwen in voedselproducten die van dichtbij komen. Hier speelt authenticiteit ook een rol.

Klik hier voor nog meer Foodtrends op de site van GS1
Publicatiedatum: