Gedurende de hele dag zag organisator Jenk de Jong van Syntens de inspiratie uit de snelkookpan spuiten. “Het thema was niet voor niets creatief broeden met
ontwerpers. De deelnemers werkten de hele dag aan nieuw design voor hun product, verpakking, uitstraling en/of strategie. De kracht van de DPC is het op korte termijn
realiseren van resultaten.” Doel van de DPC is om ontwerpers en ondernemers op een laagdrempelige manier te stimuleren om samen te werken.
Winnend concept
De deelnemers van het winnend paprika-ijsconcept werden bijgestaan door dedesigner Andmore vormgeving. Zij heeft de vormgeving voor een nieuw logo voor het
oranje paprika-ijs ontwikkeld en twee nieuwe verpakkingen: een mooi ijsdoosje voor
op de Floriade 2012 en een handzame ijsrol voor de horeca.
Innovativiteit, creativiteit en haalbaarheid
11 ondernemers en 1 team, namelijk de Wageningen UR met 4 studenten Fooddesignvan de HAS, werden gekoppeld aan designers. Syntens Innovatiecentrum heeft
eerst de vragen van de ondernemers geanalyseerd en ze gekoppeld aan deze
ontwerpers. De ontwerpvragen liepen sterk uiteen. De deelnemers hebben aan het
einde van de dag hun concrete resultaten aan een drie koppige jury gepresenteerd. Ze werden beoordeeld op innovativiteit, creativiteit, haalbaarheid en concept.