Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Voedselbank Amsterdam-Oost lijkt op supermarkt

De vernieuwde methode van de voedselbank in Amsterdam-Oost heeft erg veel weg van een supermarkt. Vanaf zaterdag krijgen klanten van de voedselbank een fictief budget en kunnen vervolgens zelf hun artikelen uitzoeken. Dit zorgt ervoor dat een klant alleen meeneemt wat hij daadwerkelijk nodig heeft. Dit meldt Retailnews.nl.

“In de oude opzet kregen de huishoudens een van te voren samengesteld pakket”, zegt Erik de Boer, coördinator van de voedselbank. “Of een klant nu wel of niet rijst, pasta of hagelslag nodig had, het zat in het pakket.” Klanten zouden door deze aanpak ook leren om te gaan met een eigen budget. Samen met verschillende instanties voor maatschappelijke dienstverlening hoopt de voedselbank zo de zelfredzaamheid te bevorderen.

Bron: Retailnews.nl
Publicatiedatum: