Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Publicatie supermarktacties blijft

Het Productschap Tuinbouw (PT) blijft wekelijks de supermarktacties met groenten en fruit publiceren. De Sectorcommissie Groenten en Fruit van het PT vindt dat er genoeg animo voor de informatie is. Vertegenwoordigers van de handel en supermarkten in de commissie hadden vraagtekens bij de publicatie gezet. Een bezwaar was dat het bekendmaken van de stuntprijzen tot een algemene prijsverlaging van groenten en fruit zou leiden. Uit een inventarisatie van het PT blijkt dat 250 ondernemers wekelijks om de informatie vragen.

Supermarkten

Behalve telers, veilingen, handelaren en groentespeciaalzaken ontvangen ook grutters de prijsinformatie. Albert Heijn, Plus, Jumbo, Jan Linders, Schuitema, Dirk van den Broek, Deka, Super de Boer, Coop, Metro C&C, Superunie en Hoogvliet hebben bij het PT aangegeven de wekelijkse nieuwsbrief met de supermarktacties met groente en fruit te willen ontvangen. Of het wekelijks publiceren van de stuntprijzen tot een algemene prijsverlaging leidt, is volgens het PT niet vast te stellen.

Bron: Nieuwe Oogst
Publicatiedatum: