Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Chinese Fruit Day begint met nieuw concept AGF-winkels

Fruit Day is een Chinese retailer op het gebied van verse groenten en fruit. Het bedrijf heeft onlangs plannen aangekondigd om de buurtwinkels in het netwerk te verbeteren. Ook wordt de naam veranderd naar "City Farm Healthy Vegetable Collection". Het doel van het bedrijf is om een handigere, meer gevarieerde en meer trendy winkelervaring aan te kunnen bieden. Ook wil de retailer de mogelijke diensten met betrekking tot de retail van verse AGF verbeteren.



Uit onderzoek naar het Chinese consumentengedrag blijkt dat 73% van alle Chinese consumenten graag meer versproducten van hoge kwaliteit wil zien. Er is zodoende veel potentieel in het Chinese retailsegment voor verse groenten en fruit. Nu deze markt groeit en steeds meer diversiteit kent, hebben consumenten in het middelhoge en hoge marktsegment meer behoefte gekregen aan nieuwe buurtwinkelformats voor verse AGF.



Het nieuwe buurtwinkelconcept "City Farm Healthy Vegetable Collection" richt zich specifiek op deze consumenten. De winkel heeft in het assortiment alles wat een gezond huishouden nodig heeft aan alledaagse producten en voedingsmiddelen. Het assortiment van het nieuwe winkelformat is bovendien versimpeld. Producten die minder vaak worden gebruikt hebben plaats gemaakt voor meer alledaagse producten.

Tegelijkertijd heeft City Farm zich ingespannen om de zogeheten "Farmer Service" te verwezenlijken. Het concept van de Farmer Service draait erom dat het aantal werknemers voor de promotie van producten is verminderd. In plaats daarvan zijn er meer medewerkers in de winkels actief die daadwerkelijk een service verlenen. Deze winkelmedewerkers bereiden bijvoorbeeld vlees, vis en kant-en-klaarmaaltijden voor of zorgen ervoor dat boodschappen bij consumenten thuis worden bezorgd. Op deze manier richt City Farm zich op een jongere generatie van consumenten.



City Farm selecteert consistent producten van de hoogste kwaliteit van over de hele wereld. Alle producten zijn afkomstig van importeurs en exporteurs die goed bekend staan. De producten worden verder gecontroleerd door middel van een eigen monitorsysteem van City Farm. Zo hebben de producten een eigen QR-code, waarmee informatie van de oorsprong van het product kan worden achterhaald. Consumenten kunnen zelf meer leren over de leveringsketen en de eigenschappen van het gekochte product aan de hand van een deel van de winkel dat ook wel de "Farm Food Research"-afdeling wordt genoemd.


City Farm heeft drie winkels in Sjanghai geopend. In deze maand komen daar nog eens vijf winkels bij. Het bedrijf is in 2018 van plan om 20 winkels te openen in het middelhoge en hoge marktsegment van Sjanghai.

Meer informatie over Fruit Day
Fruit Day werd opgericht in 2009. Op dit moment geldt het bedrijf als een marktleider op het gebied van nieuwe concepten met betrekking tot de retail van verse AGF in China. Fruit Day maakt gebruik van een online app naast traditionele retailkanalen als supermarkten, groentenwinkels en nieuwe concepten als onbemande verkooppunten. Al deze kanalen worden door het bedrijf geïntegreerd in een "natuurlijk" systeem dat bedoeld is om aan de behoeftes van de consument te voldoen. Op dit moment heeft de app van Fruit Day zo'n 15 miljoen gebruikers en is het bedrijf actief in 86 Chinese steden.
Publicatiedatum: