Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Groente- en fruitwensen van consumenten in beeld

Wat vinden consumenten belangrijk als ze groenten en fruit kopen? En waarom? Wat vinden ze van verrijkte groenten en fruit? Hoe kijken ze aan tegen voedingsclaims? Antwoorden op deze en andere vragen zijn gevonden tijdens het onderzoeksproject Smakelijke Vermarkting van Wageningen University & Research, BU Glastuinbouw.

In het onderzoek zijn consumenten uit Nederland, Duitsland en Engeland betrokken. De resultaten bieden inzichten en tools voor producenten om consumentgerichter te ondernemen. Zo zijn de verschillende wensen van consumenten gegroepeerd op het gebied van smaakvoorkeur en leefstijl als het gaat om groenten en fruit. Ook zijn er de feiten in kaart gebracht hoe consumenten aankijken tegen voedings- en gezondheidsclaims, bepaalde teeltmethoden en verrijkte groenten en fruit. Daarnaast zijn praktische tools ontwikkeld om de smaak van tomaat en aardbei te voorspellen.

Het project is uitgevoerd met bedrijven vanuit veredeling, teelt en toelevering van groenten en fruit en is mede gefinancierd door TKI T&U. De resultaten van het project worden toegelicht tijdens de bijeenkomst 'Wensen van consumenten in beeld' die wordt gehouden op donderdag 18 januari in Bleiswijk bij Wageningen University & Research, BU Glastuinbouw. U kunt zich aanmelden via deze link

Klik hier voor meer info en het volledige programma

Publicatiedatum: