Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tomaten populairder in Japan

Volgens Sasaki Nano van Tokita Seeds neemt de tomatenconsumptie toe in Japan, samen met de diversiteit van het aanbod. "Er bestaat een grote, stabiele markt. De markt ontwikkelt zich constant voor diverse bijzondere tomaten, zoals cherrytomaten."

Op dit gebied biedt Tokita de Sundees aan. De directeur van Tokita Seeds, Tsutomu Tokita, maakte voor het eerst kennis met kerstomaten in 1973 tijdens een bezoek aan de V.S. "Tokita Seeds ontwikkelde de Suncherry voor de Japanse markt. De tomatenmarkt boekt vooruitgang, ondersteund door de groeiende interesse van de consument. "



Naast de gezondheidsvoordelen is de Japanse consument zeker geïnteresseerd in de smaak van het product. "Bij onze variëteiten is een geweldige smaak en een fruitachtige zoetheid van belang. Daarom krijgt de aardbeitomaat ook zoveel positieve reacties. Deze bevat veel suikers en weinig zuren. Mensen en met name kinderen eten ze als bessen," zegt Sasaki.

Hij voegde er tevens aan toe dat het aantal telers, die overstappen naar tomatenteelt, toeneemt en dat tomaten in het algemeen over heel Japan aan populariteit winnen.

Voor meer informatie:
Hanano Sasaki
Tokita Seed Co., Ltd. (Japan)

Tel: +81 (0)48‐686-7235
Fax: +81 (0)48‐688-1167 
mobile: +81 (0)80-8727‐2250
E-mail: hsasaki@tokitaseed.co.jp
www.tokitaseed.co.jp

Publicatiedatum: