"Fusie B&W en Hortilux maakt totaalaanbieder groeilichtsystemen"
Links: Hortilux systemen toegepast in de teelt. Rechts Ronald Monster, algemeen directeur en Arno Wartewig, directeur Business Development
"Deze bundeling van krachten is een belangrijke stap in de nieuwe strategie, waarin Hortilux zich richt op totaaloplossingen in groeilichtsystemen", verklaart het bedrijf. "Het rendement van klanten staat hierbij centraal. Hiermee bieden we een unieke propositie aan in de markt van groeilicht." Met de nieuwe koers wil het bedrijf haar positie in Europa versterken en wereldwijd nieuwe markten opbouwen. Ronald Monster, algemeen directeur, benadrukt de synergie die tot stand komt: "Wij merken dat veel van onze relaties behoefte hebben aan één specialist voor alle facetten van groeilicht. Een deskundige partij die een complete oplossing biedt, waarin advies, ontwerp, installatie, montage en service naadloos op elkaar aansluiten. Het nieuwe Hortilux maakt dit mogelijk."
Arno Wartewig, directeur Business Development: "Met deze integratie vergroot Hortilux Schréder haar kennis en versterkt zij haar innovatiekracht. Door groeilicht te beschouwen als een totaalsysteem, kan de onderneming sneller en efficiënter tot nieuwe inzichten en technologieën komen die het rendement van klanten vergroot. Zo bieden wij de klant toegevoegde waarde'"
Nieuwe generatie LED-armaturen
Hortilux stond aan de basis van de toepassing HPS-technologie in de tuinbouw. Het bedrijf doet ook al jaren onderzoek naar de mogelijkheden en het rendement van LED. Ook in de glastuinbouw groeit de interesse in het belichten met LED snel. Op dit moment ontwikkelt Hortilux nieuwe LEDarmaturen die in januari en februari 2016 worden geïntroduceerd op de IPM, de Fruit Logistica en de Tuinbouw Relatie Dagen. Hortilux richt zich binnen de volle breedte van groeilicht continu op onderzoek, nieuwe ontwikkelingen en verbeteringen. Het uitgangspunt blijft de vertaling van de wensen van kwekers, van nieuwe inzichten in teelttechnieken en van de technische mogelijkheden naar betrouwbare producten en service. "Ook nu wij sterker inzetten op LED-armaturen, blijft het rendement van de klant centraal staan. We kijken dus eerst naar de klantbehoefte, het gewas, de locatie en de daarbij behorende lichtbehoefte. Pas daarna maken we samen de keuze tussen HPS, LED of een combinatie daarvan' aldus Arno Wartewig.
Nieuwe krachtige uitstraling
De nieuwe koers wordt ondersteund met een krachtige uitstraling. In januari 2016 voert Hortilux geleidelijk haar nieuwe huisstijl in. Centraal in deze huisstijl staat het lichtprisma, dat aan de basis staat van gewasgroei en rendement. Licht staat bij Hortilux aan de basis van alles. Het geeft het gewas extra energie om te groeien. Ronald Monster: "Voor ons is groeilicht meer dan alleen hardware. Wij kijken samen met de klant naar lichtbehoefte, gewas-groei en rendement. Het totaalconcept is belangrijk. Dat wordt benadrukt in ons nieuwe logo maar ook in onze pay-off: the concept of grow light.".
Voor algemene informatie:
Hortilux Schréder B.V.
Vlotlaan 412
2681 TV Monster
T: +31(0)174 286628
www.hortilux.com