Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jaaroverzicht 1-15 juni

Reactie op maatregelen CBS en aanstelling Ton Wortel

Het Permanent Fytosanitair Comité in Brussel besloot eind mei dat men striktere maatregelen invoert met betrekking tot de import van Zuid-Afrikaans citrus. Michel Jansen van Total Product vindt dat de nieuwe, strengere maatregelen voor de citrusimport lang op zich hebben laten wachten. "In wezen kwamen ze op een belachelijk tijdstip: het nieuwe seizoen is al volop aan de gang, maar ze maken in ieder geval een einde aan de heersende onzekerheid. Voor een fruitimporteur, maar ook voor een producent of exporteur, is het bijna onmogelijk om goede zakelijke afspraken te maken zonder duidelijkheid rond het thema black spot."



Op 4 en 5 juni vond voor de eerste keer het European Vegetable Strategies-congres plaats in Hotel Bloom te Brussel. Donderdag 5 juni bestond uit acht sessies en diverse sprekers, waarbij de nadruk werd gelegd op groenten. Retailers kwamen aan het woord en er werd gesproken over de mogelijkheden om de consumenten te benaderen. De interactie met de consument kwam deze dag vaker terug in presentaties en gesprekken. Ook samenwerking in de keten en verhoging van de consumptie kwamen aan bod. AGF/Freshplaza was aanwezig en maakte foto's.



De Raad van Commissarissen van The Greenery bv heeft de heer Ton Wortel (55) benoemd als Algemeen Directeur van The Greenery. Hij begint op 1 juli 2014 met zijn werkzaamheden. De heer Wortel heeft ruime internationale ervaring in zowel food als non-food retail en werkte onder andere voor Mediamarkt-Saturn in Nederland en China, Marktkauf Nederland GMBH en Dirk van den Broek supermarkten. Het laatste jaar heeft hij op interim basis een herstructurering project uitgevoerd voor Metro Cash&Carry in Oekraïne.

Mission Produce is al ruim dertig jaar actief in de productie en vermarketing van avocado's. Het enige bedrijf ter wereld dat zich volledig op avocado's richt, heeft productie-, verpakkings- en rijpingslocaties in Californië, Mexico, Peru, Chili en Nieuw-Zeeland. Was voorheen de afzet volledig gericht op Amerika en Canada, sinds tien jaar richt het bedrijf zich ook met avocado's op de Japanse markt en vanaf 2011 wordt ook de Chinese en Koreaanse markt betreden. Sinds vorig jaar probeert Mission Produce ook voet aan de grond te krijgen op de Europese markt.



De eerste editie van de Londen Produce Show werd georganiseerd door het Fresh Produce Consortium and Produce Business Magazine (PMB). Het event werd vorige week gehouden van 4 tot 6 juni. Volgens Jim Prevor van PMB waren de reacties op het event overweldigend.



De groothandelsmarkt New Covent Garden in Londen is van groot belang voor de horeca. De markt voorziet in 40% van alle groenten en fruit, die in de horeca gebruikt worden en levert aan alle top restaurants van de stad.Tijdens de London Produce Show, vorige week, kon men deze markt bezoeken.

Publicatiedatum: