Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Delassus vergroot export naar Rusland
Een kerst zonder clementines is voor Russische families moeilijk voor te stellen. In Rusland wordt dit populaire citrus gegeten tussen oktober en april. Er zijn verschillende rassen leverbaar, zoals de Sidi, Aissa, Bruno, Oronules en Orogrande. Vanaf januari komen de Marokkaanse clementines op de markt: eerst de Nour clementine en vanaf februari ook de Nadorcott Afourer.
Marokko is een belangrijke leverancier van groenten aan Rusland. Marokko's voornaamste exportproducten zijn: tomaten, gevolgd door paprika's en courgettes. In de laatste vijf jaar is ook de export van cherry- en cocktailtomaten scherp gestegen.
De Delassus Group is een van de grootste leveranciers van cherrytomaten en de eigenaar van het merk Marrakech. Marrakech levert clementines, mandarijnen, cherrytomaten en sap aan Rusland en bestaat reeds 65 jaar. Het bedrijf bezit momenteel 3.000 hectare grond, heeft 4.500 mensen in dienst en exporteert jaarlijks ongeveer 50.000 ton aan groenten, citrus en sap. 75% van Delassus cherrytomaten worden naar Europa geƫxporteerd en 60% van de clementines gaat naar Rusland. Het bedrijf wil meer tomaten naar Rusland gaan exporteren en voorziet ook nieuwe sinaasappelgaarden aan te planten om de concurrentie op de Marokkaanse markt voor te blijven.
Delassus Group wil ook gaan investeren in onderwijsprogramma's voor de kinderen van hun werknemers. Dit wordt gedaan door de non-profit organisatie Sanady Foundation, die het bedrijf in 2006 heeft opgericht. Momenteel krijgen 4.000 kinderen bijscholing via het programma.