Jupiter investeert in nieuw softwarepakket
Digitalisering is één van de speerpunten van Jupiter Uitzendbureau. Met de keuze voor een nieuw en uitgebreider softwarepakket, wordt wat dit betreft een flinke stap voorwaarts gezet. "Het nieuwe pakket, waarmee we vanaf 1 januari gaan werken, is een stuk uitgebreider dan ons huidige systeem", vertelt Gulcan Uykun van Jupiter. "Het pakket biedt veel meer mogelijkheden. Zo kan de planning worden opgemaakt in het systeem en worden paspoorten en IDcheckers van de uitzendkrachten die bij een bedrijf (gaan) werken automatisch verstuurd naar de ondernemer. Nu doen we dat nog handmatig. Op deze manier kunnen we dus efficiënter en nóg secuurder werken."
Maximale transparantie
Ook voor werkgevers die zakendoen met Jupiter heeft het nieuwe pakket duidelijk voordeel. Niet alleen krijgen zij paspoorten en IDcheckers van uitzendkrachten automatisch toegestuurd, ook zijn deze gegevens te allen tijde in te zien via een online portal. Iedere klant krijgt hiervoor een speciale inlogcode. "Het nieuwe systeem biedt dus optimale transparantie; ondernemers kunnen bijvoorbeeld altijd de echtheid van de paspoorten controleren. Ook laten wij als Jupiter zien dat we de wet- en regelgeving nauwkeurig naleven", vertelt Uykun. "Daarnaast kunnen werkgevers via de portal de uren uit het verleden oproepen, loonstroken inzien en de actuele uren van uitzendkrachten aan ons doorgeven. Hiervoor zijn verschillende mogelijkheden. Zo kan de uitzendkracht de uren zelf invullen op de portal; de werkgever hoeft deze dan alleen te accorderen. Optie twee is dat de werkgever zelf alle uren van zijn uitzendkrachten invoert; dat is heel eenvoudig. Wanneer klanten de beschikking hebben over een kloksysteem, kan dit echter ook aan het softwaresysteem worden gekoppeld. En voor klanten die veel uitzendkrachten van Jupiter aan het werk hebben, is het zelfs mogelijk om een kloksysteem te laten plaatsen door en op kosten van Jupiter. In overleg met de klant gaan we straks bekijken wat zijn wensen zijn en welke optie voor hem het meest interessant is."
Optimale planning
De nieuwe portal is straks ook toegankelijk voor uitzendkrachten. Zij kunnen via deze weg onder meer de dagplanning inzien (alle woonvoorzieningen van Jupiter beschikken over gratis wifi). "Nu wordt de planning voor de volgende dag aan het eind van de middag rondgebracht door onze chauffeurs. Daar gaat de nodige tijd overheen. Met het nieuwe systeem hebben alle uitzendkrachten meteen, zodra dit online staat, inzicht in de dagplanning. Ook kunnen zij via de portal communiceren met en vragen stellen aan Jupiter."
Een voordeel voor uitzendkrachten is daarnaast dat de betaling van de weeksalarissen straks sneller kan plaatsvinden. "Nu noteren de werkgevers de gewerkte uren nog in een Excel-sheet, die wordt doorgemaild naar Jupiter. Het duurt vanzelfsprekend even voordat alle gegevens zijn verwerkt en de verloning kan plaatsvinden. Straks staan alle uren meteen in het systeem en kunnen de mensen dus ook sneller worden uitbetaald."
Er is nog een ander voordeel: doordat er straks realtime inzicht is in de gemaakte uren, kan Jupiter de dagplanningen verder optimaliseren. "Onze uitzendkrachten willen het liefst 40 uur werken. Via het systeem kunnen we straks precies zien hoeveel uren iemand al heeft gewerkt. Wanneer de ene medewerker in die week al 35 uur heeft gewerkt en de ander pas 20 uur, zullen we daarom eerder de laatste persoon inplannen. Zo kunnen we onze mensen tevreden houden, waardoor zij nog beter gemotiveerd blijven."
Vragen of meer weten over het nieuwe softwarepakket? Neem contact op met Gulcan Uykun, tel. 077 - 321 16 67
Jupiter Uitzendbureau B.V.
Venrayseweg 102F
5928RH Venlo
T (+31) 077 321 1667
F (+31) 077 321 1670
info@jupiteruitzendbureau.nl
www.jupiteruitzendbureau.nl