Fotoreportage Macropak
Naast dit ruimte aanbod van exposanten, bood Macropak ook interessante nevenactiviteiten op de beursvloer. Er was een design center met alles op het gebied van innovaties, ontwerp en design voor verpakken en verpakkingen samen. Zo was er een nagebouwde supermarkt met innovatieve verpakkingen, een ontwerp & design paviljoen en een theater om presentaties/seminars bij te wonen.
Aan het eind van de eerste beursdag is tijdens het 10e NVC Verpakkings-innovatiediner bekend gemaakt dat Dampack Internationaal de grote winnaar is van De Gouden Noot 2014. Dampack International, bekend in de AGF-sector, heeft de prijs gewonnen met de BeeMagicTray. Dit is een alternatief voor traditionele absorbers voor bijvoorbeeld vleesverpakkingen. De Zilveren Noot ging naar de Locked4kids blisterverpakking, een kind veilige medicijnverpakking. En de Bronzen Noot werd gewonnen door SpRing Latch, een innovatie voor de verf- en chemicaliƫnmarkt.
Een punt van discussie is wel dat de verschillende verpakkingsbeurzen te dicht op elkaar zitten in een jaar als deze. Exposanten en zo ook bezoekers lijken te gaan kiezen tussen de mogelijke beurzen. Ook op de Macropak waren leveranciers van de AGF-sector te vinden. Klik hier voor de fotoreportage