Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Stuk minder impulsaankopen door zelfscanner

Supermarktketen Albert Heijn denkt serieus na over nieuwe verleidingsimpulsen bij de afrekenplek. Dat zegt een woordvoerder van Albert Heijn na een noodkreet van de Amerikaanse zoetwarenfabrikant Hershey. Die fabrikant ziet omzetten onder druk staan nu steeds meer shoppers zelfscannen en dus niet meer in contact komen met impulsassortimenten bij traditionele kassa's.

In Amerika wordt al 40% van alle Amerikaanse boodschappen afgerekend via zelfscannen waardoor klanten nauwelijks nog verleid worden om impulsproducten te kopen als ze in de rij staan. Hershey heeft het verlies uitputtend onderzocht en komt tot de conclusie dat het gaat om een totaalbedrag van miljarden dollars.

Volgens Lukas Burgering, perswoordvoerder van Albert Heijn, is de marktleider aan het nadenken over de impulsaankopen bij de reguliere check out. Maar daar mag volgens hem niet de conclusie uit getrokken worden dat de keten omzet uit impulsaankopen mist.

Bron: Shopper Marketing Update

Publicatiedatum: