Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Gezer Shallit doet zijn voordeel met verse wortelen
Voor Gezer Shallit, een van de grootste exporteurs van wortelen in Israël, levert het unieke klimaat van dit land een voordeel op ten opzichte van andere leveranciers. Terwijl de markten in Rusland en Europa te kampen hebben met koud weer en dus afhankelijk zijn van opslag, voorziet Gezer heel Europa van verse wortelen.
Rony Baruch (Agricultural Production en Marketing) en Mahmud Yonis (Packing House Manager)
"Wij exporteren alleen verse wortelen," legt Rony Baruch uit. "Het is bijna winter in Europa en de wortelen zijn er niet erg goed meer, dus maken we er gebruik van om onze verse producten daar af te zetten." De superieure kwaliteit zorgt daarbij voor een gunstige prijs. Dat extra inkomen compenseert iets van de hevige concurrentie waarmee Israëlische telers meestal geconfronteerd worden.
"Het is heel intensief werk van maart tot juli," zegt Baruch. "Maar dat is de tijd dat we in het koude Europa de meeste afzet hebben." Gedurende deze maanden wordt er zo'n 35.000 ton wortelen geproduceerd – 60 procent daarvan wordt geëxporteerd. Het grootste deel vindt zijn weg naar Rusland, waar de consument een hogere prijs betaalt voor de grotere maten. Maar te veel vertrouwen op één markt is gevaarlijk, zegt Baruch, en dus verkent de onderneming voortdurend markten in Europa en Noord-Amerika.
"We proberen daarbij vaste betrekkingen aan te knopen," laat hij weten. "We willen vriendschappelijke betrekkingen met onze klanten, niet achter zeepbellen aanrennen."