Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VS: nieuw komkommermerk wint prijzen

Het komkommermerk CuteCumber Poppers van Mucci Farms heeft in de afgelopen paar weken twee onderscheidingen gewonnen. Tijdens United Fresh ontving Mucci Farms de ontving voor zijn CuteCumber Poppers de Innovation Award for Best New Packaging. 

Het bedrijf begon slechts een jaar geleden met CuteCumber Poppers als een pilot. Het concept achter de Poppers is gericht op de opkomst van snack-categorie in retail. "We zijn altijd op zoek naar nieuwe ideeën voor deze categorie," zegt Emily Murracas van Mucci Farms. "Nu ons CuteCumbers-merk steeds beter wordt geprofileerd, dachten we dat de Poppers een perfecte aanvulling zouden zijn. Hierdoor kunnen we nog beter onze doelstelling verwezenlijken om kinderen enthousiast te maken over groenten en fruit."

CuteCumber Poppers zijn knapperige en frisse komkommers in de vorm van een makkelijk eetbare snack. De minikomkommers komen met een smakelijke dipsaus voor groenten en zijn ideaal als snack op feestjes. "Ze zijn geschikt voor alle leeftijden. Het is een veelzijdig product voor de lunch van kinderen of als snack op het bureau," voegt Murracas toe. 


Het team van Mucci Farms op United Fresh met de Innovation Award: Ajit Saxena, Jenna Peters, Emily Murracas, Jessica Fraumeni and Fernanda Albuquerque.

Drie verpakkingsopties
De CuteCumber Poppers zijn beschikbaar in drie verschillende verpakkingen, die gericht zijn op winkels in clubs, retailers en de horeca. "We besloten met dit product om een aantal nieuwe verpakkingen te ontwikkelen, zodat onze partners uit meerdere opties kunnen kiezen met betrekking tot hun doelgroep en waardepropositie," aldus Fernanda Albuquerque van Mucci Farms. De verpakkingen van 680 gram en 140 gram zijn diep gevormde trays die het bakje met dipsaus goed op zijn plaats houden. De verpakking van 250 gram is onderverdeeld in kleinere verpakkingen, die makkelijk kunnen worden afgescheurd. Alle verpakkingen worden gemaakt met recyclebaar topseal-materiaal, dat 25% tot 30% minder plastic verbruikt dan conventionele clamshell-verpakking. Alle verpakkingen zijn gemaakt van recyclebaar PET-plastic."

"We zijn erg verheugd dat we deze onderscheiding hebben gewonnen. Het geeft aan dat ons werk op het gebied van nieuwe producten en efficiënte verpakking aansluiting vindt bij de sector, ondanks dat er nu zoveel concurrentie in de sector plaatsvindt," zegt Murracas.



Eerder won Mucci Farms met CuteCumber Poppers in juni de People's Choice Award in de categorie voor komkommers bij de Greenhouse Competition van de Leamington Fair. De reacties vanuit het publiek zijn dan ook erg goed. "We hebben veel positieve feedback gekregen met betrekking tot het gebruiksgemak en de kindvriendelijke vormgeving," zegt Murracas.

Terwijl er nu al twee onderscheidingen zijn binnengehaald, bevinden de CuteCumber Poppers zich nu nog in een proefperiode. Het product is op dit moment bij wijze van pilot alleen nog beschikbaar bij een paar retailers.

United Fresh-ontbijt
Naast dat het bedrijf een eigen stand had op de United FreshMKT Expo, was Mucci Farms ook een co-sponsor van het United Fresh-ontbijt. Tijdns dit ontbijt werden de winnaars van de 2018 Retail Produce Manager Awards bekend gemaakt, waaronder zich belangrijke spelers binnen de AGF-sector van heel de VS bevonden. "Het is voor ons heel belangrijk dat we dit evenement konden sponsoren. Het evenement erkent de medewerkers aan het front die ervoor zorgen dat onze producten hun weg vinden naar de consument," zegt Joe Spano, onderdirecteur bij Mucci Farms. "We willen alle winnaars feciliteren en ze bedanken voor hun werk om gezonde voeding te promoten."

Contact:
Ajit Saxena 
Mucci International Marketing Inc.
Tel: 519-326-8881 
Publicatiedatum: