De BONNY Group behoort tot de exclusieve partners van het Hamburgse handelsbedrijf Port International. De BONNY Group beschikt op de Canarische Eilanden over meer dan 270 hectare aan teeltgebied, waarvan 115 hectare gebruikt wordt voor de teelt van komkommers. Het merendeel van deze komkommers is bestemd voor de Europese markt. Daarnaast produceert het bedrijf ook tomaten, bananen en blauwe bessen.
"Wat de BONNY Group onderscheidt van andere producenten in het winterseizoen, is hun hoogwaardige teelt van komkommers. Het unieke Canarische klimaat, met een gemiddelde jaartemperatuur van 25ยบ Celsius en de geringe temperatuurschommelingen tussen dag en nacht bieden optimale omstandigheden voor de plantengroei", aldus verkooppartner Port International.
BONNY levert aan supermarkten in heel Europa en Engeland. Ze bieden verschillende formaten en verpakkingsmogelijkheden aan, waardoor ze aan specifieke eisen kunnen voldoen. Bovendien houdt BONNY, als Europese teler, zich aan strenge kwaliteits- en arbeidsnormen.
Duurzaamheid voorop
De BONNY Group zet zich niet alleen in voor hoogwaardige producten, maar ook voor duurzaamheid. Innovatieve energieoplossingen, waaronder windturbines en zonnepanelen, stellen hen in staat meer energie op te wekken dan ze gebruiken op de boerderij en in de pakhuizen. Daarnaast worden de komkommers direct in de rijke en vruchtbare grond van hun land geplant, wat de milieu-impact verder minimaliseert aldus de handelspartij.
Tien hectare exclusieve komkommerteelt
De exclusieve partnerschap is een relatie die zich over een decennium heeft ontwikkeld en nu nieuwe hoogten bereikt, wordt verder vermeld. "Wat begon als een eenvoudige handel in komkommers, heeft zich ontwikkeld tot een sterke partnerschap gebaseerd op vertrouwen, communicatie, toewijding en inzet. De BONNY Group reserveert exclusief tien hectare teeltgebied voor komkommers voor ons. Deze strategische zet zorgt voor een continue aanvoer van hoogwaardige producten in de koudere maanden."
Samen met BONNY wil Port International duurzame productiemethoden verder onderzoeken en gezonde en natuurlijke producten voor consumenten in heel Europa beschikbaar stellen. "Het gaat om een partnerschap dat niet alleen over de teelt van premium producten gaat, maar ook over de inzet voor een succesvolle en groene toekomst."
Foto's: Port International / BONNY Group
Voor meer informatie:
www.inside.port-international.com
www.youtube.com